Mascotte Entertainment

Mascotte entertainment is een zeer breed begrip. Mascottes kunnen op vele manieren worden ingezet. Naar onze mening is de belangrijkste inzet van een mascotte het vermaken van mensen en dan met name de kinderen. Daarnaast wordt een mascotte veelal gebruikt om een gezicht aan een merk, dienst of product te geven.

Mascotte entertainment bestaat al een hele tijd. Deze vorm van vermaak is in Amerika al uitgegroeid tot een zeer hoog niveau. Denk hierbij maar aan de topsport, zoals basketbal (NBA), American football (NFL), honkbal (FLB) en ijshockey (NHL). Mascottes, ook wel ‘characters’ genoemd, zijn niet meer weg te denken uit alle grote en middelgrote pret- en amusementsparken. Disneyworld en Universal studios zijn hier natuurlijk de bekendste en beste voorbeelden van.

Mascotte Entertainment van tegenwoordig

Mascotte entertainment heeft nu ook Europese landen bereikt. Dit geldt voor voetbalclubs, nationale en Europese kampioenschappen in verschillende sporten. Naast sporten gebruiken veel bedrijven tegenwoordig ook mascottes. Mascottes worden gebruikt om een gezicht te geven aan een merk, dienst of product. Kellogg’s is hiervan al jaren een goed voorbeeld. Door het veelvuldige gebruik van de mascotte in radio-, tv- en internetcommercials, kent iedereen Kellogg’s Tony the Tiger.

Mascottes hebben een enorm grote invloed op mensen. Dit is ook de reden waarom een mascot vaak wordt gekoppeld aan een merk. Bijna niemand kent de mascottes van de volgende merken niet: McDonald’s, KFC, Coca-Cola, Duracell, Milka en tot slot M&M’s. Ronald McDonald, Colonel Sanders, de Coca-Cola Kerstman, het Duracell-konijn, de paarsgestippelde koe en Rood & Geel. Je ziet ze en denkt meteen aan het bijbehorende merk!

Meet & greet

Meet en greet komt van het Engelse “ontmoeten en groeten”. Tijdens een meet en greet is er veel interactie met kinderen en volwassenen. Dit geldt voor zowel de mascottes van BEM-entertainment, als voor de mascottes van een sportclub, vereniging of een bedrijf. Tijdens een meet en greet worden er vaak foto’s gemaakt, high-fives gegeven en knuffels uitgedeeld.

Een meet en greet is de algemene benaming van de mascotte inzet. Zo wordt er zowel op de beurs als op een kermis gesproken van een meet en greet met mascottes!

Op de beurs

Mascottes hebben een zeer hoge aantrekkingskracht op beursbezoekers. BEM Entertainment verzorgt graag de invulling van jouw mascotte op de beurs. Wij geven je mascotte een karakter naar wens. Een karakter wat past bij de uitstraling van het bedrijf, merk, product of dienst.

De mascottes kunnen met de bezoekers op de foto, maar ook samen met de begeleider flyers of give away’s uitdelen. Een mascotte op de beurs krijgt veel reactie en interactie. Maar geeft vooral een verbinding naar het bedrijf, merk, product of dienst.

In het winkelcentrum

Winkels en winkelcentra maken steeds vaker gebruik van een mascottekarakter. Mascottes kun je in elk soort winkel of winkelcentra toepassen, zolang je het voor de doelgroep interessant aankleed. Mascottes verbinden klanten met winkels, maar maken een winkel ook aantrekkelijk voor nieuwe klanten. Mascottes geven een gezicht aan jouw dienst of product.

Tijdens een evenement

Mascottes kun je op elk type evenement inzetten. Of het nu gaat om een kinderevenement voor 10 à 20 kinderen, of een groot festival voor meer dan 15.000 bezoekers. Uit ervaring kunnen wij vertellen dat mascottes voor elke doelgroep kunnen worden ingezet.
Mascottes kun je inzetten ter promotie van een actie of een meet & greet.